Strona główna
E.12
E12 - Teoria
E12 - Praktyka
E.13
E13 - Teoria
E13 - Praktyka
INF.02 EE.08
INF.02 EE.08 - Teoria
INF.02 EE.08 - Praktyka
INF.03 EE.09 E.14
INF.03 EE.09 E.14 - Teoria
INF.03 EE.09 E.14 - Praktyka
INF.04
INF.04 - Teoria
INF.04 - Praktyka
System Testów
Kontakt
Test 40 pytań
INF.04
Kwalifikacja INF.04 - Projektowanie, programowanie i testowanie aplikacji
1. Jaki typ służy do przechowywania wartości TRUE/FALSE w języku C++?
A.
bool
B.
decimal
C.
byte
D.
char
2. Wskaż przykład wypadku przy pracy
A.
oparzenie ręki, które nastąpiło w czasie nieobowiązkowego doszkalania w czasie wolnym pracownika
B.
złe samopoczucie wywołane przewlekła chorobą pracownika, które nastąpiło w miejscu pracy
C.
uraz stawu skokowego, który nastąpił podczas bezpośredniej drogi do pracy
D.
złamanie nogi podczas urlopu wypoczynkowego udzielonego przez pracodawcę
3. Jaką wartość przechowuje tablica jednowymiarowa?
A.
Wartość logiczną true lub false
B.
Wiele wartości pod różnymi indeksami
C.
Wiele wartości pod jednym indeksem
D.
Tylko jedną wartość
4. Które zdanie dotyczące okna modalnego jest prawdziwe?
A.
Okno modalne może zawierać system menu, ale nie może zawierać w sobie kontrolek.
B.
Okno modalne oddaje kontrolę innemu oknu, jeżeli to otrzymało zdarzenie.
C.
Okno modalne pozwala na obsługę wszystkich zdarzeń aplikacji.
D.
Okno modalne nie pozwala na obsługę zdarzeń dotyczących pozostałych okien aplikacji.
5. Czym różni się dialog modalny od niemodalnego?
A.
Dialog modalny wymaga zamknięcia, aby wrócić do głównego okna aplikacji, dialog niemodalny tego nie wymaga
B.
Dialog modalny działa w tle, a dialog niemodalny jest zawsze na pierwszym planie
C.
Dialog modalny pozwala na interakcję z innymi oknami aplikacji, dialog niemodalny nie
D.
Dialog modalny jest ograniczony tylko do aplikacji konsolowych
6. Typami reprezentującymi liczby rzeczywiste są
A.
float, unsigned
B.
double, char
C.
unsigned, long
D.
float, double
7. Jaki typ służy do przechowywania wartości całkowitych z zakresu 0 do 255 w języku C++?
A.
unsigned char
B.
char
C.
unsigned short
D.
short
8. Aplikacje Web wykonane we frameworku Angular lub bibliotece React i działające na domyślnych ustawieniach portów można uruchomić na lokalnym serwerze, wpisując w przeglądarce
A.
localhost:8000 (React) lub localhost:49887 (Angular)
B.
localhost:8080 (React) lub localhost:8000 (Angular)
C.
localhost:3000 (React) lub localhost:4200 (Angular)
D.
localhost:5001 (React) lub localhost:8080 (Angular)
9. Aby zaprojektować zestaw danych do zainicjowania algorytmu sortowania bąbelkowego tablicy, należy zastosować przynajmniej typy:
A.
jeden tablicowy, dwa liczbowe do kontroli pętli, jeden do zamiany elementów miejscami
B.
jeden tablicowy, jeden liczbowy do kontroli pętli, dwa do zamiany elementów miejscami
C.
dwa tablicowe, jeden liczbowy do kontroli pętli
D.
dwa tablicowe, dwa do zamiany elementów miejscami
10. Jednym z zadań widoku we wzorcu MVVM (Model_View-Viewmodel) jest
A.
obsługa logiki aplikacji - zawiera implementację algorytmów
B.
obsługa interakcji użytkownika, utworzenie interfejsu użytkownika
C.
udostępnianie danych dla widoku oraz wymiana danych z modelem
D.
przechowywanie pobranych oraz przetworzonych danych
11. Który system operacyjny jest natywnym systemem do tworzenia aplikacji mobilnych w języku Swift?
A.
iOS
B.
LG UX
C.
Android
D.
Windows UWP
12. Wskaż prawidłową definicję interfejsu (szablonu klasy) w języki Java
A.
Definicja 1
B.
Definicja 2
C.
Definicja 3
D.
Definicja 4
13. Jak można zapobiec problemom społecznym wynikającym z nadmiernego korzystania z Internetu?
A.
Zwiększać ilość czasu spędzanego przed ekranem
B.
Utrzymywać równowagę między relacjami online i offline
C.
Unikać kontaktu z ludźmi w rzeczywistości
D.
Wycofać się całkowicie z życia wirtualnego
14. Jaka jest dziesiętna wartość liczby binarnej 1010?
A.
12
B.
14
C.
8
D.
10
15. Którą wartość zwróci funkcja zapisana językiem C++, jeżeli jej parametr wejściowym jest tablica utworzona w następujący sposób: int tablica[6] = {3,4,2,4,10,0);?
A.
10
B.
0
C.
23
D.
20
16. Przedstawionym na schemacie algorytmem Euklidesa należy się posłużyć do wyznaczenia
A.
największego elementu zbioru liczb
B.
najmniejszej liczby pierwszej w przedziale
C.
najmniejszej wspólnej wielokrotności
D.
największego wspólnego dzielnika
17. Która lista typów obejmuje jedynie typy złożone?
A.
class, struct, float
B.
char, struct, union
C.
class, struct, union
D.
unsigned, struct, float
18. Który z warunków logicznych sprawdza, czy zmienna całkowita x jest dodatnią liczbą dwucyfrową podzielną przez 4?
A.
(x > 9 && x < 100) && (x % 4 == 0)
B.
(x > 9 || x < 100) && (x / 4 == 0)
C.
(x > 9 && x < 100) || (x % 4 == 0)
D.
(x > 0 && x < 100) || (x / 4 == 0)
19. Poniższa definicja dotyczy wzorca projektowego o nazwie
A.
Fasada
B.
Prototyp
C.
Dekorator
D.
Kompozyt
20. Zmienna typy logicznego może przyjąć wartości:
A.
1, -1
B.
true, false
C.
0 oraz dowolną całkowitą
D.
trzy dowolne naturalne
21. Metodyka zwinna (ang. agile) polega na
A.
podziale przedsięwzięcia na następujące po sobie etapy: projekt, programowania, testy, wraz z ciągłym szacowaniem ryzyka przedsięwzięcia
B.
dekompozycji przedsięwzięcia na części, które są oddzielnie projektowane, wytwarzane i testowane w krótkich cyklach
C.
zaprojektowaniu całej aplikacji na początku trwania przedsięwzięcia i tworzeniu jej na przemian z testowaniem
D.
opracowaniu testów dla całego przedsięwzięcia, a następnie implementowaniu kolejnych jego części
22. Modyfikator dostępu poprzedzający definicję metody Dodaj() zdefiniowanej w klasie Kalkulator powoduje, że:
A.
jest ona dostępna w programie głównym i może być wywołana na rzecz instancji klasy Kalkulator
B.
nie jest ona dostępna z poziomu klas, które są zaprzyjaźnione z klasą Kalkulator
C.
nie jest ona dostępna w klasach dziedziczących po klasie Kalkulator
D.
jest ona dostępna wewnątrz klasy oraz wewnątrz klas dziedziczących po klasie Kalkulator
23. Wyróżnione elementy w przedstawionych ramkach mają za zadanie
A.
pobranie nazwy obiektu reprezentującego okno aplikacji
B.
ustawienie nazwy obiektu reprezentującego okno aplikacji
C.
ustawienie tytułu okna na "Tekst"
D.
zapisanie tytułu okna do obiektu Tekst
24. Plik źródłowy języka C# ma rozszerzenie?
A.
.sc
B.
.cc
C.
.cs
D.
.cp
25. W przedstawionym filmie ukazano kreator interfejsu użytkownika, dla którego automatycznie powstaje
A.
kod Java
B.
obsługa wciśniętego przycisku
C.
kod XML
D.
obsługa przycisku ekranu dotykowego
26. Jakie są główne zasady WCAG 2.0?
A.
Elastyczna, prosta, przejrzysta, trwała
B.
Postępowa, responsywna, efektywna
C.
Percepcyjna, operacyjna, zrozumiała, solidna
D.
Dostosowana, szybka, mobilna, dostępna
27. Co jest głównym celem przygotowania aplikacji do publikacji w sklepie mobilnym?
A.
Optymalizacja kodu aplikacji pod kątem szybkości działania
B.
Zmniejszenie rozmiaru aplikacji poniżej 20 MB
C.
Dostosowanie aplikacji do wymagań platformy i przepisów sklepu
D.
Umożliwienie korzystania z aplikacji tylko w trybie offline
28. Na obrazie widoczna jest aplikacja, która umozliwia
A.
debugowanie kodu na wskazanej platformie Android
B.
zarządzanie emulacjami systemu Android
C.
kompilowanie kodu pod wskazaną platformę Android
D.
zarządzanie wirtualnymi dyskami emulacji systemu android
29. Wskaż cechę charakterystyczną dla metody abstrakcyjnej
A.
jest zawsze prywatna
B.
jest pusta w klasach potomnych
C.
nie jest zaimplementowana w klasie bazowej
D.
jest pusta w klasie bazowej
30. Który rodzaj testów służy do weryfikacji funkcji prototypu interfejsu?
A.
Testy wydajnościowe
B.
Testy interfejsu
C.
Testy zgodności
D.
Testy obciążeniowe
31. Wskaż uproszczony kod XAML dla kontrolek w przedstawionym oknie dialogowym
A.
Kod 3
B.
Kod 1
C.
Kod 2
D.
Kod 4
32. Który element systemu komputerowego odpowiada za przesyłanie danych między procesorem a pamięcią RAM?
A.
Karta graficzna
B.
Kontroler DMA
C.
Zasilacz
D.
Mostek północny (Northbridge)
33. Które operacje na plikach są podstawowe?
A.
Otwieranie, zapisywanie, odczytywanie, zamykanie
B.
Zmiana rozszerzenia plików w trakcie działania programu
C.
Tylko otwieranie i zamykanie plików
D.
Usuwanie i tworzenie nowych plików
34. Jednym z zadań projektowania aplikacji jest funkcjonalność cofnięcia wykonywanych ostatnio czynności do 20 operacji wstecz (undo). Strukturą danych przeznaczoną do tego typu zadania, którą cechuje dostęp jedynie do ostatniego dodanego elementu jest
A.
kolejka
B.
drzewo
C.
tablica
D.
stos
35. Na przedstawionych rysunkach znajduje się okno aplikacji w stanie początkowym oraz po wypełnieniu danych. Zakładając, że pole "Dostępne środki" jest przeznaczone do wprowadzania wartości typu rzeczywistego, wskaż składowe struktury, które optymalnie pasują do tych danych
A.
Kod 1
B.
Kod 2
C.
Kod 3
D.
Kod 4
36. Co charakteryzuje kod uzupełnieniowy do dwóch?
A.
Umożliwia reprezentację liczb ujemnych w systemie binarnym
B.
Przedstawia liczbę w postaci odwrotnej binarnej
C.
Służy do konwersji liczb binarnych na liczby dziesiętne
D.
Umożliwia zamianę systemu binarnego na szesnastkowy
37. Mechanizm programowania obiektowego w C++, wykorzystujący funkcje wirtualne (z ang. Virtual), który przy wywołaniu metod zwalnia programistę z obowiązku sprawdzenia jaką klasę pochodną aktualnie obsługuje, np. przez wskaźnik nosi nazwę
A.
dziedziczenia
B.
przeciążenia
C.
hermetyzacji
D.
polimorfizmu
38. Wskaż kod, który jest implementacją w języku C++ przedstawionego fragmentu algorytmu
A.
Kod 1
B.
Kod 2
C.
Kod 3
D.
Kod 4
39. W której sekcji obsługi wyjątków jest zaimplementowana reakcja na rzucony wyjątek?
A.
throw
B.
try
C.
finally
D.
catch
40. Na dwóch przykładach przedstawiono mechanizm o nazwie Binding. Ma on na celu
A.
obsługiwanie zdarzenia kontrolek interfejsu użytkownika wywołując odpowiednie funkcje.
B.
wiązanie i eksportowanie plików z różnych modułów aplikacji.
C.
obsługiwanie mechanizmu obietnic (promises) lub obserwatora (observable) w programowaniu asynchronicznym.
D.
wiązanie właściwości (property) elementu interfejsu użytkownika z danymi bądź właściwością innego obiektu.
Sprawdź odpowiedzi!